Thursday, October 27, 2011

:: kedekut pada diri sendiri; ini memang kedekut maksimum! ::

....بسم الله الرحمن الرحيم
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•

 


selalunya bila kita sebut pasal kedekut ni kita mesti fikir pasal kedekut nak sedekah kat orang miskin @ memerlukan.. kan?

tapi, sedekah @ infak @ menyumbang harta ni bukan hanya untuk orang-orang miskin je.. kita jugak kena infakkan harta kita untuk perjuangan menegakkan islam.. ataupun bahasa yang lebih ohsemnya adalah; menafkahkan harta pada jalan ALLAH.
sebagai contoh; menyumbangkan wang pada NGO yang menghantar sukarelawan ke palestin.


secara teorinya, kalau kita ada seringgit dan kita nafkahkan seringgit tu, makanya kita jatuh muflis sebab seringgit yang kita ada tu kita dah bagi kat orang lain.. wooo~ tak boleh, tak boleh~ i mean tak boleh la bagi..kan?
uhuk~!

tapi kan..
cuba kita twist sikit teori tu..

gini..
seringgit yang kita bagi kat orang tu, sebenarnya kita masuk dalam tabung.. nanti-nanti boleh la keluarkan balik.. 
eh jap.. bagi up lagi, kalau kita simpan seringgit, kita dapat sepuluh ringgit mungkin seratus ringgit..
pelaburan yang sangat menguntungkan!
ini sangat ohsem!