Sunday, October 23, 2011

:: cinta bukan hanya sekadar pada ucapan 'i love u' semata ::


....بسم الله الرحمن الرحيم
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•


'i love you'.. 'i love you'.. 'i love you'.. 'i love you'.. 'i love you'.. 'i love you'..!

ehem!


macam tu ke LOVE? macam itu ke CINTA?
pada ucapan 'i love you'?


tak cukup la awak awak awak..


setiap perkataan itu sepatutnya terzahir melalui perbuatan..
betul?


*dush~ #KetukKepalaSendiri


apa la yang saya dah buat ni?


selalu je cakap 'i love you'..
selalu sangat cakap 'i sayang you..'
'i miss you..'
'i rindu you..'
'i heart you..'
dll lah~
*banyak benor~






tapi mana buktinya kata-kata ni?


takkan dengan kata-kata je?


tak kekal!


kata nak bercinta sampai syurga.. SYURGA tu..~


kalau cinta terpalit noda.. berpegang tangan.. bersulam pergaulan tak berbatas.. membelai rasa terlarang dengan sms cinta, leka dalam chat cinta dan sebagainya.. lalai terus dari mengingati ALLAH yang menciptakan cinta.. hmm.. macam arah tujunya dah terpesong ke arah nerakanya.. nauzubillah~


tak mahu lah~
MUNGKIN akan terasa bahagia di dunia ni.. tapi dunia ni sementara, tak akan nak tersiksa selamanya di akhirat yang tiada penghujungnya tu?
nauzubillah~ saya takmo (a_a)





jadi..


zahirkanlah perkataan 'i love you' itu dengan perbuatan..


yang membawa dirimu dan juga dirinya; diriku dan juga dirimu ke syurganya.. insyaAllah..


bagaimana?
jahuilah dari kelalaian cinta sebelum akad.. kerana itu adalah lubang-lubang ke nerakanya..


nak yang betul-betul cinta?


formulanya mudah sahaja :)


berusahalah untuk MENJADI yang soleh/solehah + MENDOAKAN supaya bertemu dengan yang juga soleh/solehah + BINALAH baitul muslim yang dilimpahi redhaNYA ---> BERSAMALAH menuju syurgaNYA


insyaAllah


:)





Jodoh itu rahsia Allah. Sejauh dan sedalam manapun kita fikir, ia tetap menjadi satu misteri yang tak bisa diungkapkan. Kerana sudah ketetapan Allah yang menciptakan manusia dengan akal fikiran yang amat terbatas.


jadi, kita tak akan pernah mampu menentukan siapa jodoh kita, bercinta tanpa batas sama seperti merosakkan cinta yang bakal dipersembahkan pada suami/isteri kita kelak..


:'(


sedih.. sebab mujahadah yang satu ni terasa amat berat.. kerana hati sering rindu.. jiwa sering berlagu sayu..


tapi,
jika kita mampu menjaga diri, insyaAllah di hujung sana, dia yang telah ditetapkan untuk kita juga sedang dalam mujahadahnya menjaga diri..


:)


insyaAllah.


yosh!


~~~


p/s : awak disana, Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana DIA permudahkan mujahadah kita.. masih berat, tetapi tidaklah seberat mujahadah orang lain.. terus kuat awak!
insyaAllah andai ada jodoh, kita jumpa lagi =)


out~




11 comments:

Faz Abas said...

yup, action speaks louder than words...

salam kenal :)

sarzli said...

LOVE hanya perkataan.... ape yang dikatakan cinta tu sebenarnye hanya boleh di rasa dengan perasaan and bukan dengan sebutan,,...ape aku merapek ni..heheh

Lily said...

Carilah cinta Allah sebelum mencari cinta manusia :)

FasiHaH SupiaN said...

x lama cik wa kita nie....hehe

AdaNaz87 said...

alhamdulillah. thanx for sharing. ((;

yura said...

i love u mudah di luahkan dengan kata2 tp sukar unk di gambarkan dgn perbuatan... tp mengapa yngkapan tersebut sll di sebut tp mengenal maksdnye y tersirat....
ucapkan la pada yang betl2 berhak mnerimenye...
artikel ni mmg best

Kacang Pool said...

Mereka yang mudah mengatakan sayang, mudah juga mengatakan benci.
Betul ke? orang biasa cakap macam ni.

"Jangan sekali-kali menyesali jodoh tetapi sesalilah dosa-dosa yang lalu"
(jika cinta dan kasih sayang disulami dengan dosa)

princess said...

AGREED ! thanks for the reminder :)

♥NuR SyAFiQah♥ said...

huhu dalam hati ni memang selalu kata cinta pada si dia tapi mmg xdpt diungkap dgn kata2..

betul kata awk kite kene jaga diri dan jadi wanita yg solehah sbb insyallah jodoh kita akan dtg jugak kan..

thanks for the entry :)

erleena said...

UHUU

suha said...

setuju sangat.

berdoa dipertemukan dengan yang baik. insyaallah :)