Sunday, June 12, 2011

:: BoToL + PeRFuME Ke KiTa Ni? ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

hye :)

botol perfume korang tau?

gerenti tau kan?

"cantik di luar, wangi di dalam"

~

macam tulah sepatutnya manusia..

"cantik di luar, indah di dalam"

faham ke?

muka lawa and hensem je tak cukup.. kenalah datang sekali dengan keindahan AKHLAK..

barulah jadi macam botol + perfume tu..

luar lawa.. dalam wangi..



so,
:: BoToL + PeRFuME Ke KiTa Ni? ::

atau..

hanya botol yang cantik.. tapi berisi racun membunuh.. atau mungkin berisi air logi yang busuk?

yang mana satu adalah kita?

Rasulullah SAW bersabda:
“Sesungguhnya orang yang paling saya kasihi dan yang paling dekat padaku di hari kiamat ialah yang terbaik budi pekertinya.” (HR. Tirmidzi)

dan

“Bertaqwalah kepada Allah dimana jua engkau berada dan balaslah perbuatan buruk dengan perbuatan baik niscaya kebaikan itu akan menutupi keburukan dan bergaullah sesama manusia dengan akhlak yang baik.”

(HR Tirmidzi)

fikir-fikirkanlah..

p/s : bia muka tak lawa tak hensem.. tapi hati baik.. jangan sebaliknya.. =)

out~


21 comments:

diana said...

ramai lelaki hensem yang tak baik..:p

nazihah maznan said...

perume ni sameee ngn kiteeeeee pkaiii...uhukkk

hopeee keperibadian kita cantik seperti botol 2

Amie said...

assalam,
kalau mmg ada bau, sembur sebotol minyak wangi pun tetap kuar bau busuk... he ehe..sebenarnya, wangi tu kedua, pertama mesti bersih...bersih luar & dalam...baru timbu wanginya yea..

Cikgu Fikri said...

wah..baguslah analogi ni..
betul tu, biar muka tak cantik, tapi hati baik..
jgn muka lawa, tapi hati busuk..
hurm..
anyway, nice entry,....
bagus... :)

apik pehe said...

btol2..bak kater jambu..muka legend ati cute..hehe

FaTinFiRDaUs said...

btol tu.. biar muka xlawa asal dalaman tu baik.. :)

Muzaffar said...

Biar jadi macam botol budu. Warnanya keruh di luar dan di dalam tetapi rasanya memikat hati. Rupa tidak menjamin kecantikan hati budi.

al_hakim said...

nice..simple but power..hehe

matahari said...

betul tu..entry yang sangat menarik...agree with Al-hakim

Sally Yatiey said...

betul2 ;)
Biar muka xlawa @ X hensem yang penting hati baik . hee . ^^

: : sang drama king : : said...

to diana > ramai prempuan cantek x baek jgk~

admin > tenkui sudi share bnda ni .

:D

a f i f a h s w e e t said...

sokong ! hehe . Cantik LUAR, canti DALAM ! senyum ~

TYNTHA LANA said...

urmm..ringkas dan tepat.. good entry :) memang betul.. bia luar dan dalam sama2 wangi.. bila melangkah kemana pun, yang busuk ditepi pun boleh berubah jadi wangi berseri ^_^

cik kacak said...

biar lah tak lawa , janji baik akhlak nye . lagi molek kalau cantik juga baik akhlak nye .

- very nice entry

pelangi hafyza said...

entry yg power..=)
betul3..
lgpun.. kecantikan luaran hanya sementara kn?
pandanglah seseorang tu gne mata hati..^_*

orang panggil aku 'KAM' said...

salam...teringat kata2 cikgu(merangkap jurulatih saya)....Biaq muka burok macam cilaka....tapi hati mau baik....

cik diba said...

nice entry....thanx 4 sharing~

purplelitto said...

nice entry..tq..same2 la kte muhasabah dri..^^

Mr AnOnymOUs said...

salam...sokong entry nie!!

suke bce..

myfitri [dot] com said...

kecantikan hati adalah segala-galanya

cunndaa said...

biarlah ianya seiring...
tapi, bia tak cantik rupa asalkan cantik akhlaknya...^^