Wednesday, May 4, 2011

:: MeNcARi KeSeMPuRNaAn ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.


You will never reach perfection because there’s always room for improvement. Yet all the way to perfection, you will learn to get better.

I like this quotation. Like it. Like it. Like it. Sape pernah bace ni?? Yup, rite. Dari novel Versus hasil karya Hlovate.

kesempurnaan.. kita ni semuanya insan biasa.. bukan Rasulullah yang maksum.. tak mungkin  kita dapat mencapai kesempurnaan.. akan sentiasa wujud ruang untuk kita memperbaiki diri..dan dalam mencari kesempurnaan itulah kita akan selalu mencuba untuk menjadi yang terbaik.. makanya, insyaAllah seiring masa yang berlalu, kita akan menjadi lebih baik lagi.. kan?


"jangan terlalu mengharapkan kesempurnaan..nanti kita akan kecewa sendiri.."

all the best~

jap.. nak share gambar.. walaupun tak ada kena mengena dengan tajuk entri.. lunch saya harini..
tada~!

semakin hari Alhamdulillah menu semakin luas.. takda lah asyik makan benda sama je.. owh MALAYSIA.. rindu masakan mak~ masakan ayah~ rindunye kat laksa.. -___-"

cik nurussalwa,
out chasing for self improvement~

14 comments:

al_hakim said...

cube menjadi yang lebih baik dah cukup kan..=)

liyana said...

theres alway room for improvement=)..
like that word most

Fatma Diyana MB. said...

novel versus, belum baca lagi. best ea, akak ? hehe. sekarang tengah baca 5 tahun 5 bulan :))

shatooman said...

ahh..belum makan lagi hari ni..tiba2 rasa lapar la pulak!!!

Chempaka said...

nice !
tapi, kalau kite tak bergerak utk ke arah kesempurnaan, x leh gak kan??? errmm...

terbaru dari chempaka: Andrea Hirata : Rekaan atau Pengalaman?

cemomoi said...

adoyai, sokmo berharap hari ini lebih baik dari semalam tapi dok gitu juga

padlie said...

Pernah baca ungkapan ni tapi tak tau yg ia dari novel..
Kita buat yg terbaik untuk cari kesempurnaan, walaupun sukar untuk capainya..

Black_roses92 said...

sesungguhnya tiada yg sempurna kat dunia ni selain Allah. dan kesempurnaan itu even tak dapat dicapai tapi kita boleh mencuba melakukan sesuatu sesempurna yang boleh. :)

Bella One ♥ said...

your lunch : PERFECT.
Alhamdulillah =)

Inche Vampire said...

bca ayat tu kat novel hlovate..tapi xtw buku yg ne 1.. yeah..apa yang ayat tu cakap mmg betul..

Anonymous said...

sodap nyer~~~

dya adriza said...

sweet.. suka quote tu. and.. wah... udang tu sgt menggiurkan. haha

Inche Vampire said...

http://twins-detwin93.blogspot.com/2011/05/one-lovely-blog-award.html

amik tu. hee..

LuN@_aiDi said...

Salam kenal dr km di bumi Nzealand juge^^.. btw sy follow blog salwa.. hope sudi melawat km di Auckland Nz yea =)

http://kisahkami83.blogspot.com