Saturday, December 11, 2010

:: INGATLAH ORANG TERSAYANG ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•


Kalau tengok pada tajuk ni, mesti terinagt iklan pakai topi keledar tu kan?
“pakailah topi keledar, INGATLAH ORANG TERSAYANG
Huhu~ ye la kan..
Tapi.. cerita kita dalam entri kali ni lansung takde kena mengena dengan topi keledar. TIADA.
Sebelum pape, entri ni tak emo pon.. sila baca dengan tenang okie~
(^_^)
Isu kita pada kali ini adalah berkenaan dengan ROKOK. Yep. ROKOK. Tau tak rokok tu ape? 
kepada yang tak tahu tu, tak ape. Tah yah tahu la. (ada ke orang tak tahu??? Huhu)


Tergerak hati nak tulis pasal rokok ni sebab tengok bulletin utama kat TV3 jumaat lepas-lepas-lepas (dah berape kali lepas dah pun). 

tahukah anda:

SETIAP TAHUN APPROXIMATELY 600 RIBU ORANG MATI DISEBABKAN MENGHIDU ASAP ROKOK. A.K.A PEROKOK PASIF OR SECOND SMOKER.
Haaaaaaaaaaaaa....!
See.. wahai perokok-perokok sekalian,
kalau tak sayang diri sendiri pun, sayang la orang-orang sekeliling anda. Paling tidak pon, merokok la kat tempat tak ada orang. Ih! Geram betul la. Lagi baik kalu JANGAN MEROKOK TERUS..

Macam-macam kempen dah dibuat. Macam-macam kajian dah dijalankan untuk mengurangkan addiction kepada rokok ni. Just, NAK or TAK NAK je. Pandai-pandai la pilih okie. Jangan sampai ahli keluarga or orang-orang yang anda sayang menjadi mangsa asap rokok anda, baru nak menyesal. Saat tu. Anda adalah PEMBUNUH. Melampau? Tapi, benarkan? Secara tak lansung, anda penyumbang... berat..
Fikir-fikirkanlah okie..

Till next time.
Cik nurussalwa, out~


4 comments:

cemomoi said...

cop! tak merokok!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
gua tak merokok tapi selalu belikan orang rokok

Syukri Kamaruddin said...

yg penting jgn kutuk dorang...kesian..haha..
dlu pon penah merokok gak..tegar lagi tu..susah payah baru dpt stop..soo kpada yg merokok..gud luck la...kpd tuan blog..nice pic.. (~_^)

shairazi sharizan said...

teringat seseoarang merokok,, ketika anknya menangis memintak beliau berhenti merokok,,kerana takut akan akibatnya,,beliau berhenti,,setelah lama melihat tidak ada kesan pada diri kembali merokok...

aduhai, manusia,,mereka tak perasan bahaya itu ada,,

w'alam