Thursday, April 7, 2011

:: NaTuRaL BeAuTy ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•


tajuk kita pada kali ini adalah :

:: NaTuRaL BeAuTy ::


(^_^)

sorry, tibe-tibe rasa nak senyum.. 

Firman Allah SWT :
Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya
( surah al-Tin ) 
-Alhamdulillah-

so, cantik cantik di luar sana yang sedang membaca entri kurang cantik cik nurussalwa ni, percayalah bahawa anda semua cantik..

so, persoalannya disini.. adakah kita perlu melakukan sesuatu agar kita bertambah cantik? kosmetik? kostemik? kosmik? komik? opss, sorry termerapu pulak..

saya bukannye apa, saja je terfikir.. sedarkah kita catik-cantik sekalian yang kosmetik ni semua merosakkan :: NaTuRaL BeAuTy :: anugerah Allah pada kita?

korang, kosmetik tu semua propaganda je.. kalau korang tengok iklan, wah~ cantiknya model-model tu kan? trust me.. edit je semua tu.. 

and

kalau dulu ada rambut palsu, sekarang ada bulu mata palsu pulak.. palsu?? see~ dah tak asli dah tu..

Rasulullah s.a.w. menegaskan: “Allah melaknat wanita yang menyambung rambutnya dan meminta rambutnya disambung.” [Shahih al-Bukhari, no: 5934] 


secara teorinya, orang perempuan atau wanita ni fitrahnya suka akan kecantikan.. betul? ketahuilah oleh kita.. fitrah kita yang satu ni telah diekspoitasi oleh orang-orang yang mencari keuntungan.

kita suka benda-benda cantik.. kalau jadi cantik lagilah kita suka..kan? tapi.. dengan kosmetik ni semua.. hilanglah :: NaTuRaL BeAuTy :: kita.. takut nanti ada yang sampai taksub sehingga mengubah ciptaanNYA..

fikir-fikirkanlah..

nak cantik tak salah.. 
"Innallah jamil, wa yuhibbu jamal: Allah itu cantik dan suka akan kecantikan"
tapi kenalah berpada-pada.. jangan sampai menarik perhatian.. dan jangan berlebih-lebihan..

wallahualam~

~Tips Kecantikan Dalam Islam, cubalah.....
Bedakkanlah wajah anda dengan air wuduk nescaya akan bercahaya diakhirat Oleskan lipstick kejujuran pada bibir anda. Anda akan kelihatan lebih jelitaGunakanlah pemerah pipi anda dengan kosmetik yang terhasil dari rasa malu yang hanya berada di salun keimanan kerana malu adalah sebahagian daripada imanLakarkan mata anda dengan celak yang menghindari diri anda daripada pandangan kemaksiatan kerana mata adalah permulaan segala perkara.Rawatilah rambut anda dengan selendang islami yang akan menghilangkan kelemumur daripada pandangan lelaki yang merberhayakan Sebaik-baiknya kalunglah diri anda dengan kalung kesuciaan. Ia akan sentiasa bercahayaHiasilah kedua-dua tangan anda dengan gelang tawaduk dan jari-jemari anda dengan cincin ukhuwahPakailah sabun istigafar yang menghapuskan segala dosa dan kesalahan yang dilakukan Hiasilah kuku anda dengan inai semulajadi ciptaan allah swtPeliharalah anggota badan anda dengan fabric keanggunan islam. Sesungguhnya orang yang menutup aurat itu terhindar daripada fitnah Sarunglah kaki anda dengan sepatu yang sesuai supaya mudah untuk kejalan yang diredhai allah swtTerangilah hati anda dengan ayat suci al-quran. Nescaya hilang bintik-bintik hitam yang mengaburi nurani anda Amalkan tips yang diberikan dan kita akan kelihatan cantik disisi allah, sesungguhnya wanita hiasan dunia seindah hiasan adalah wanita solehah. 

sampai berjumpa lagi.. selamat mencantikkan diri ye cantik-cantik sekalian..
out~

10 comments:

hamba Allah said...

setuju.:) Allah dah ciptakan kita dengan begitu cantik sekali.Kecantikan yg bukanlah utk paparan org lain.Penggunaan kosmetik biasanya sebab kita nak kelihatan cantik pd pandangan manusia.Bagaimana dgn pandangan Allah? Sangat best topic ni.

al_hakim said...

nak hensem pun boleh kan?=)nice entry awk..

Azlina ishAk said...

absolutely...

Unknown said...

nice entry..

adan said...

sy lelaki.. tapi info ni menarik...

deDetz said...

wah, bestnya artikel ni..
pengarangnya pun cantik juga :)

terokai seni said...

cantik sesangat di sebalik yang terlindung

azi nur said...

akan cube tips tu..yeah!

Anonymous said...

Iklan Fair And Lovely. Sapu kat muka lepas tu dalam masa beberapa minggu satu badan jadi putih. Nampak bebeno menipunya.

deeya said...

mintak izin amek kata2 kat atas nie siket yer :)