Friday, April 15, 2011

:: AsYiK-AsYik CiNtA ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•


hye semua.. apa khabar hati? iman?
(^_^)

saje nak bercerita lagi tentang cinta.. korang memang suka kalau bab-bab cinta ni kan? so, sudi-sudilah meneruskan pembacaan ye.. =)

"saya tahu saya sayang awak, saya pasti.. tapi.. cinta? entahlah.. saya tak tahu apa itu cinta.. saya konfius..maafkan saya"

hmm~

cinta tu apa sebenarnya? maaflah.. nak bagi definisi yang mantap macam professor ada PHD memang saya tak mampu.. tapi bagi saya.. cinta itu adalah perasaan yang membuahkan kebaikan..


cintalah yang menjadikan seorang pengemis itu kaya..

seorang tua itu muda remaja..

seorang yang sakit itu kuat..

seorang yang lemah itu bersemangat..

cinta mengajar kita untuk tersenyum bahagia..

mengajar kita untuk memberi tanpa menerima..

mengajak kita meninggalkan kejahatan..

mendorong kita untuk berbuat kebaikan..

cinta itu fitrahnya suci..

cinta itu anugerah dari Illahi..

(^_^)

~~~

hah~ ternukil puisi pulak.. ih3.. apa yang nak saya sampaikan kat sini adalah.. perhatilah cinta dengan mata hati.. apa itu cinta sebenarnya.. kalau perasaan yang korang rasakan cinta itu membawa korang kearah yang tak baik.. revise la.. itu bukan cinta yang sebenarnya.. 

orang kata cinta biarlah sampai ke syurga.. kalau nak ke syurga itu kenalah betul gayanya.. kalau bercinta tu ada pegang-pegang before kawin tu betul ke caranya? kalau bercinta before kawin and berdua-duaan kat tempat sunyi tu kena gaya ke? kalau bercinta sampai lupa nak solat tu camne pulak?

orang yang ikhlas mencintai itu pasti mengharapkan kebaikan untuk dirinya dan juga untuk orang yang dicintainya..

bukan hanya kekasih, suami atau isteri, malah cinta kita pada ibu bapa, saudara mara dan juga untuk sahabat handai semuanya..

cinta itu membawa kita berfikir untuk kebaikan bersama..

siapa nak tengok orang yang dia cinta masuk ke dalam kejahilan? rasanya tak ada..

bacalah dan renunglah semuanya.. saya menulis dengan rasa cinta saya buat anda semua.. moh la kite berbuat kebaikan dan meninggalkan kemungkaran..ajaklah orang yang anda cintai juga.. buktikan rasa cinta kita pada mereka..
(^_^)

"Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, dan mencegah dari yang mungkar, dan beriman kepada Allah. Sekiranya Ahli Kitab beriman, tentulah itu lebih baik bagi mereka, di antara mereka ada yang beriman, dan kebanyakan mereka adalah orang-orang yang fasik."(Surah Al-Imran:110)

=) out~

11 comments:

FurBall said...

cinta itu hanya satu perasaan..kalu kita terlalu leka kita tenggelam..kalu kita peliharanya kita selamat..jejeje~_~

al_hakim said...

nice awk..i like

Anonymous said...

nice entry, i like

LindaRahim said...

tak boleh lupakancinta hati walaupun sesaat...diri ini...Allah..suami...anak2...ibubapa...

FD. said...

yeah, setuju ! tinggi harganya nilai cinta yang sebenarnya :)

peNulis SeNjA said...

cinta yang tulus ..

assalamualaikom..saye datang follow awak and ajak awak join bloglist saye kalau sudi

http://www.penulissenja.com/2011/04/jom-join-bloglist-penulis-senja.html

tima kaseh ..

wassalam

esok dtang agi bole?

fyna ahmad said...

nice entry...
;)

Cikli said...

cinta boleh menjadikan sesiapa sahaja sebaik bayi..

Ceiler Mun said...

saya pon baru lepas buat entry pasal cinta pertama..hehee..

cinta sampai ke syurga...lihatlah dengan mata hati :)

Unknown said...

tq wawa for this entry

Puteri said...

cinta kepada Allah
cinta daripadaNya

:)