Wednesday, January 12, 2011

:: JaNgaN pERnAh MeNyEsAL ::

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 
السلام عليكم
❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸♥☼♥ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

hye korang semua.. sehat? kerja ok? stadi ok?
korang-korang, pernah tak korang rasa menyesal? mesti pernah kan? 
cik nurussalwa nak cakap sikit ni..

:: JaNgaN pERnAh MeNyEsAL ::


tak kiralah apa jua yang korang pernah lalui, yang menyebabkan korang rasa menyesal tu.. semua tu adalah PENGALAMAN.. dan pengalaman itu mendidik.. korang setuju tak?
kalau korang nak cari dalam buku la pengalaman yang pernah korang lalui tu, saya gerenti lah takkan jumpa yang sama sebijik dengan apa yang dah berlaku..

takkan pernah ada yang sama..*kalau ada pun, itu kebetulan yang sangat jarang*

so, sebagai insan yang CELIK, kita perlu CERDIK menilai apa yang kita lalui sehari-harian.. 
bukan semua yang BURUK tu TERUK.. itu semua pengalaman.. JANGAN PERNAH MENYESAL mengambil apa-apa jalan  atau apa-apa jua keputusan.. tak kira berapa gagal sekalipun apa yang kita lakukan.. at least..kita dapat pengalaman.. dan, pengalaman itu mendewasakan kita..


(^_^)


gambar hiasan


life offers us with many choices and possibilities.. kita yang pilih nak yang mana satu.. dan pastinya, ada yang baik, dan ada jugak yang buruk.. 


apa-apa pun,


on top of all, kita dapat sesuatu dari apa yang kita lalui kan.. ?


so,


:: JaNgaN pERnAh MeNyEsAL ::


hiduplah dengan fikiran yang positif..


yang baik jadikan TELADAN dan yang buruk jadikan SEMPADAN..


"mungkin kita pernah jatuh, pernah terluka, pernah gagal.. tapi, itu semua telah mendidik kita menjadi seseorang yang lebih BAIK.."


itu saje untuk kali ni..


cik nurussalwa nak benti membebel dulu..


caw cin caw~


(^_^)

10 comments:

adrinaqamarina said...

betol, jangan menyesal, sebab masih ada ag jalan keluar untuk setiap masalah~

al_hakim said...

macam pakar motivasi..like..=)

KELI OH KELI said...

kekesesalan itu sementara..tapi bila terus menerus menyesali tanpa berbuat apa2..penyesalan itu kekal dan abadi.

si para para said...

menyesali atas segala dosa..

Kembara Perantau said...

pinjam gamba hiasan leh...huhu

manna_salwa said...

rina : setuju..insyaAllah ada jln kluar..

awk : tQ~

keli : betul tu..

para-para : bkn menyesal, tp, muhasabah diri..


kembara : amboi2.. xley~

fiq said...

ok. cuba utk x menyesal lagi =)

Ain Tralala said...

EXACTLY! jgn pernah menyesal...

manna_salwa said...

fiq : cube ye.. :)


ain : jgn nyesal k. :)

Anonymous said...

bagus cikgu nurussalwa ni..