Saturday, August 27, 2011

:: INDAH KE? ::


....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

tak ada benda yang terjadi sia-sia dalam hidup ni..

hidup ni indah.. cantik.. seriusly it really is beautiful..

~~~


tapi..

kadang-kadang hati ini bertanya betul ke indah ni?
sebab.. macam tak je..

kadang-kadang dalam hidup ni.. ada benda yang kita nak selalu je tak dapat.. ada benda @ orang yang kita sayang selalu je di bawa pergi.. hilang.. meninggal.. kalau cinta cintun tu, terputus pulak di tengah jalan.. hoo my.. sadisnya!

eh! jap.. tadi kat mukadimah bukan saya kata hidup ni indah ke?

oh ea? 

ni la nak cerita mana indahnya hidup ni..

kalau kita adalah orang yang percaya dengan janji ALLAH.. kita mesti akan berasa aman dan indahnya hidup ni.. kalau Allah bagi kita benda yang kita suka, kita happy, kalau ALlah bagi benda yang kita tak suka? kita redha..

indah hidup ni.. yang buat hidup ni rasa penuh siksa itu hanyalah diri kita sendiri.. sebab kita gagal memahamkan hati.. jadi..

jom kita sama-sama fahamkan hati kita.. yang setiap yang terjadi itu.. terjadi indah atas aturanNYA.. 

Surah Al-Baqarah Ayat 216 :
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”

(^_^)

Allah bagi apa-apa pun sah adalah yang terbaik untuk kita.. tak kira kita rasa benda tu kita suka ke tak..
 
so, tabahkan hati tak kira apa yang berlaku..

once kita faham yang ni.. trust me.. hidup terasa indah.. dapat ujian pun jadi happy.. sebab hati yakin yang ujian itu adalah hadiah.. 

so, fikir-fikirkan noo..

out~




3 comments:

Atiqah Wadiah said...

ujian itu adlh hadiah??ok..sy akan anggap ujian yg Allah kasik kat sy sbg hadiah utk sy :)

aque said...

n3 anda menarik... :)

salam lebaran dari fara :)

miszfazierra said...

ujian tu juga menguji kite samada dalam perkara baik atau buruk . salam aidilfitri :)