Friday, August 26, 2011

:: HADIAH YANG SANGAT BERNILAI.. ::


....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-


hows life people? been busy with the preparation for eid mubarak? 
=)
nak katanya, Ramdhan tinggal berapa hari je lagi.. jangan bazirkan okie? belum tentu akan jumpa lagi dengan Ramadhan yang seterusnya..


neway, nak hadiah tak? baca dulu~

~~~

Ketika Allah rindu pada hambanya, Ia akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yg isinya adalah ujian.
Dalam hadits qudsi Allah berfirman.
"Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya karna Aku ingin mendengar rintihannya."

(HR Thabrani dari Abu Umamah)






sweet kan Allah ni? bila DIA hantarkan ujian, itu maknanya DIA hantarkan hadiah buat kita.. DIA rindu kat kita.. sedangkan kita ni? mengeluh bila ditimpa ujian.. sepatutnya orang dapat hadiah ni kena happy.. senyum, sabar dan redha..  


dah lah ujian itu sendiri satu hadiah.. kalau kita redha dan sabar, kita dapat pulak hadiah yang lain.. bestnya. asyik dapat hadiah je.. hehe~


korang takmo?


saya mo je.. (^_^)


~~~

tQ Allah for the gift of Emaan that enable me to smile during bad days, and to feel the beauty of the obstacles in life..



Allah sweet (^_^)

Alhamdulillah.



out~



6 comments:

Saddila said...

ujian = hadiah .

sukasuka . nak nak nak .

selamat hari raya :)

Cik Aqilah Wardah said...

dah 3 hari saya dapat hadiah....

demam + batuk + seseme..

uhuk3x... :D

cemomoi said...

masih ada kesempatan mencari hadiah Allah di penghujung ramadhan nih

pelangi hafyza said...

sy suke entry ni..

pssssttt,, Allah loves you my dear..

chekgu kechik said...

sabar dengan ujian yang diberi kerana ade hikmah disebaliknya yang tak kita ketahui..:)

Anonymous said...

simple... tapi sangat2 bermakna ! :)
Allah beri ujian, tanda Allah rindu and sayang kita. insyaAllah :')