Wednesday, July 13, 2011

:: ASYIK MAIN JE KITA NI KAN? TAK PENAT KE? ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

games.. online.. lepak.. tv.. music.. konsert.. movies.. sports.. dates..etc~


main hari-hari.. hari-hari main.. main-main hari-hari..sampai melebih-lebih..


now tell me something people, tak penat ke? 
haha~ ok soalan tak releven sebab mestilah korang tak rasa penat.. seronok eh?


~~~


"Telah dekat kepada manusia perhitungan amal mereka, sedang mereka dalam keadaan lalai (dengan dunia), berpaling (dari akhirat). Setiap diturunkan kepada mereka ayat-ayat baru dari Tuhan, mereka mendengarnya sambil bermain-main" 
-Surah Al-Anbiya ayat 1 & 2


haaa.. dush~ dush~
when a friend of mine share ayat ni.. saya rasa sangat terpukul.. 


dalam hati : "oh my.. banyak sangat dah aku main.. buang masa and melagho.. hidup macam tak ada arah tuju.. lama dah lupa yang dunia ni sementara..hmmm~"


bila fikir balik.. the past 21 years yang penuh dengan permainan dunia, saya jadi penat.. penat sangat.. rasa macam guna tenaga untuk melagho tu banyak sangat.. sedangkan tak ada hasilnya pada akhirat saya.. saya sangat sure yang Allah akan tanya kemana saya gunakan tenaga yang DIA kurniakan.. kemana saya melangkah dengan kaki anugerahNYA.. apa yang saya buat dengan tangan yang DIA berikan.. masa tu.. apa saya nak jawab???
Astaghfirullahalazim.. Astaghfirullahalazim.. Astaghfirullahalazim..





~~~


saya kongsikan rasa ini dengan anda semua bukan saja-saja.. startlah berfikir.. bukalah hati untuk hidayah masuk.. hidayah tu dah ketuk-ketuk pintu hati korang.. bagilah dia masuk.. lupakanlah permainan duniawi.. siyusly tak kemana pun.. let it goes..


seronok tu tahan tak lama.. and korang tak akan pernah rasa puas pun.. kalaupun korang rasa puas, still.. korang akan rasa kosong.. itulah dunia.. kejarlah.. semakin jauh dia pergi.. penat-penat..


"Sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan senda gurau. jika kamu beriman serta bertakwa, Allah akan memberikan pahala kepadamu, dan DIA tidak akan meminta hartamu"
- Surah Muhammad ayat 36





now, do think about it ok?


out~







6 comments:

Cik Aqilah Wardah said...

hukhuk... asek main jugak.... -_-"

hamdi said...

online pom trmasuk gk! :(

Aujinz said...

selalu main main gak...

Puan Nurussalwa said...

kak : penat kan?


hamdi : bila berlebih-lebihan and melagho~


aujinz : sama~

Nina Azriff said...

lagi-lagi bila tgk mcm mcm rancangan realiti mula dekat tv. paling sedih, kilauan emas. bila la diorg nak stop. dunia dah nipis..

hananotgojes said...

subhanallah. kalau lah Allah beri kita peluang untuk tengok berat dosa dan pahala, baru lah kita rasa menyesal sangat. brapa banyak pahala dari dosa yang kita buat. ya Allah!