Sunday, July 17, 2011

:: WHO'S IN THAT MIRROR? ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

korang mesti suka tengok cermin kan?
paling tak pun sehari sekali la korang mengadap cermin tu..

cube pergi tengok cermin tu sat.. pastu mai sambung baca balik ok..

macam mana?
cantik ke orang dalam cermin tu?
lawa? comel?
hensem and kacak tak?

ehem! cukup-cukup dengan riak tu ye..
hihi..

ok, lets get to business.


:: WHO'S IN THAT MIRROR? ::

siapa?

mestilah diri kita masing-masing kan?

tapi,

kita kenal tak orang dalam cermin tu dengan sebenar-benar kenal?

"saya kenal la, nama dia nurussalwa binti mohd hilmi"
etc.

erk~

haa.. betul la tu cik wa oi..

tapi!

ingatkah wahai diri.. yang engkau punya tuan?
punya Tuhan?

kenapa engkau diciptakan wahai diri?

firman Allah :
"Dan Tidaklah Aku Menciptakan Jin dan Manusia Kecuali untuk Beribadah Kepada-Ku"
(Adz Dzariyat : 56)

jelas.. 

setiap hari kita pandang cermin.. tapi kita lupa siapa kita dan tujuan kita diciptakan..

so, mulai dari saat ini, sama-samalah kita beringat siapa kita.. setiap kali tengok cermin, ingatkanlah diri..

"nurussalwa @ (nama korang), engkau hanyalah hamba-NYA.. jadilah hamba yang patuh..beribadahlah kepada-NYA, itulah tujuannya engkau diciptakan.."

boleh kan?

ingat~

so, till the next entri.

out~



6 comments:

Cik Aqilah Wardah said...

kalaulah cermin boleh nampak yg batin.... hanya Allah je yg tahu, betapa di dalam ni.... Allahu a'lam...

Muhammad Iqbal said...

nice :)

merahitujambu said...

nice share..=)

Syukri Kamaruddin said...

dulu ada ustaz ckp mcmni gak..apa yg kita tgok dicermin tu hanya lah jasad kita..sedangkn sblum lahir didunia, sblum Allah beri jasad pada kita..kita dah pon ada,dah pon wujud..jd jasad yg kita nmpak tu bukan kita..jadi siapa kita yg sbnarnya?? haa fikir2.. :)


tq for your wishes :)

Dinar said...

light but solid info...thanx for sharing..

Eena Arrina said...

ingtke nk ckp psl girl in the mirror dlm site ni td.. http://lifeofusea.blogspot.com/p/editor.html heeee.. :P