Friday, May 14, 2010

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ TeAcHEr'S dAY♥Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

-Lirik Lagu Guru Malaysia-

Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita
Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

Lagu & Lirik : Hashim Ahmad 

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•

ok, sape penah dgr lagu ni? he~ mesti ampa selalu dgr cikgu2 ampa nyanyi time hari guru kan? ni la jgk lagu yang kami dok nyanyi at least sebulan sekali kat maktab..huhu~
♥'GURU MALAYSIA'♥
sempena dtgnya hari guru pada 16 mei ni, nk la uat entri untuk cikgu / guru / ustad / ustazah / teacher / sensei / sifu etc. ni la..hehe~
sy sebagai bakal guru (✿◠‿◠) nak mengucapkan selamat hari guru kepada semua guru n bakal guru x kire d mana jua mereka berada.. hehe~
hepi tichers' day..


 eh, jap..
nak nulih poem boleh?
hehe~

-this one is for u, teachers-

when the sun rise
and i woke up
i know that
i will meet u again today..

when i came
to the knowledge garden
i can see
that u are there for me..

when time passed
and i had grown up
i could always
recall the moment..

teachers thought me
to read
to write
and to count..

here i am today
with the bless from Allah
the gift of knowledge
passed to me by u
-TEACHERS-
tQ..
 (✿◠‿◠)

nurussalwa hilmi @ manna_salwa
15 mei 2010
10:30 AM

nota kecik : mcm sumbang je poem ni..haha~ ampun2..

cikgu,

Kelebihan Mengajar Ilmu 
Daripada Ibnu Mas’ud r.a berkata: Rasulullah s.a.w bersabda: “ Semoga Allah memberikan kebaikan dan keindahan akan seorang yang mendengar daripada kami sesuatu lalu ia menyampaikannya kepada orang lain. Maka barang kali orang yang mendengar itu lebih mengambil manafaat daripada orang yang menyampaikannya ”.

guru: "kami arkitek negara..kami jurutera bangsa.." 


"Guru Pembina Negara Bangsa"

♥ p/s : 17-19 ni sy exam.. mintak doa dr kawan2 kat cni.. terima kasih.. :) ♥

8 comments:

cemomoi said...

slamat le cekgu-cekgu semua tima kasih menjadi penyuluh idop sepanjang zaman

Werdah said...

Sasalam ,

Masa mengajar dulu kena menyanyi lagu di atas tu.. sekarang tak ingat lagi.

fitrijohari007 said...

selamat hari guru buat warga pendidik semua~

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
karang sendiri yer p0em tu? nice.. =)
nyway ni bakal guru ke?
hoh0o..selamat Hari Guru la cam tu (wlpn da terlewat)..kui3!

Nuraisyyah said...

nk wish hepy teacher's day gak even terlewat satu ari dh ni..muahahhaa,,;) smoge mnjadi guru yg sentiase maju jaya..amin :)

محمد فردوس سعد said...

salam..selamat hari guru jugak..

best jugak poem tu..nice job sis :)

kembatolo™ said...

aik?guru ke arkitek nih?hahaha

NuR KaSiH aTieQaH said...

suke lagu ni..
teringat masa sekolah dulu2..
cikgu2 kene nyanyi kat depan ramai2 lagu ini..=)
so nice..=)