Tuesday, May 11, 2010

::SuRaT PinK UnTuk AwK::

 ....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-
Saudara,
dah lama kita x jumpa, sms, msg o chat kan? dl, sy rindu.. sekarang dh x.. dulu sy sedih je bila awk menjauh..tp sekarang dah x.. awk nak tau kenapa? sebab.. sy tau dah hikmahnya aturan-NYA begini.. (◕‿◕✿)
hinanya diri ni bila terfikir yg jahilnya sy dl.. asek ingt kat awk..sampai selalu lalai nk ingt kat DIA.. padahal DIA la kekasih hakiki insani.. tengok.. sy tau kenapa DIA jarakkan hubungan kita.. sebab DIA syg kat sy.. awk pon x pernah syg sy mcm DIA syg sy..(◕‿◕✿) DIA syg sy.. sy pon syg DIA..

nak tau lagi? bila DIA jarakkan kita, dh makin kurang dosa sy pada DIA.. sy xde la nk lagho2 lagi.. duet topup fon pon kurang.. hehe~ DIA mmg syg sy.. sy pasti 100%.. tp awk pny syg sy lansung x pasti.. tah ada tah x..
DIA bg sy nyawa.. nikmat hidup.. ade pulak sy nk balas hadiah besar yang DIA bg pada sy ni dgn lalai dari mengingati DIA.. ih! sy mmg x patut..

semalam sy nampak awk.. eh3..bkn dpn2.. ada la kat mane2 di alam maya ni sy terjumpa awk.. kite kan jauh berbatu2.. sy di utara, awk diselatan.. mmg la xjumpe dpn2..
awk nk tau.. antara kita ni ade 1 ikatan.. iaitu hubungan saudara seislam..
awk nk tau lg, sy sedih tgk awk.. jap..bukan sedih sebab kita xbersama.. sy sedih tengok kehidupan awk.. awk pasti ke itu jalan idup yg terbaik? sy tau..awk tau,yg xde jalan yg lebih baik selain jalan menuju-NYA.. sy yakin sgt2.. sebab dulu awk selalu jgk nampak awk kat rumah DIA.. 

sy ase besar jgk ujian yg DIA bg kat awk..hati awk terlalu terikat dgn dunia.. tp, awk jgn la salah tafsir.. DIA pon syg awk jgk.. bkn syg kat sy je.. so, awk xmo balas kasih sayang DIA pada awk? hm.. kalau awk dpt lawan cinta awk pada dunia.. awklah antara org2 yg berjaya..
Sesungguhnya ALLAH telah membeli daripada orang-orang mukmin,diri,harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka.." -Surah At-Taubah ayat 111-
awk xmo syurga?
sy mmg x mampu dah nk ckp ape2 kat awk.. tp sy tau..awk mmg ade niat nk berubah.. sbb dulu awk ade suruh sy support n tggu awk berubah..jd.. sy doakan awk berjumpa dgn seorng da'ei muslimin yg dpt membimbing awk.. awk kena kuat sbb awk terikat dgn kwn2 yg sama mcm awk..yg cinta dunia lebih dari cinta kpd DIA.. insyaAllah doa sy ada untuk awk.. n utk kwn2 yg len jgk..

sy dah xmo apa2 harapan dari awk.. cukuplah DIA bagi sy.. sy cuma nk awk berada pada landasan yg betul.. sbb sy syg DIA dan ISLAM kurniaan-NYA pada kita.. xmo awk hanyut.. awk kan hamba-NYA, jadi bawalah imej seorg hamba tu sebaik2nya.. jgn calari agama suci kita ni ye.. sekali lg.. doa sy untuk awk sentiasa ada..

Cukuplah ALLAH bagiku, tidak ada Tuhan selain daripada-Nya.Hanya kepada-Nya aku bertawakal.” -Surah At-Taubah ayat 129-


ikhlas dari,
temanlama                                                                                          

6 comments:

Hafiz Ajmain said...

Teringat seseOrang :)..


sweett

fitrijohari007 said...

ni surat pink awk tulis ke?hehe...sgt bersahaja..tp pnuh makna..moga bertemu cinta yang dapat mengukuhkan cinta kita kepadaNYA...

fArhAnA said...

hidayah Allah itu sesuatu yang kita perlu cari dan sentiasa cari. dan Allah yang akan menentukannya. berdoalah.. :)

ika_blewberrlyss... said...

so shhwweettt letter ny....

cemomoi said...

malunya rasa diri walaupon Dia sayang pada saya tapi saya tak penah sayang kat diri sendiri apatah lagi pada kasing sayang-Nya.. kalu saya sayang pada diri sendiri tentu saya tak pilih jalan yang merosakkan diri saya untuk menuju jalan yang penuh dengan kasih sayang-Nya

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
hmM, surat ni dr siapa utk siapa?
beruntung si penulis, bertuah si penerima =)
m0ga thabat dalam perjuangan, m0ga kekal dalam keredhaan..mmG, dunia & rakan2 fakt0r utama penc0rak kehidupan..esp dlm usia semuda kita