Friday, September 23, 2011

:: saya terlalu sayangkan dia.. ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•

 

saya terlalu sayangkan dia..

~~~

kuatnya saya kerana saya lihat dia kuat..
riangnya saya sebab saya tengok dia riang..
dia..
insan yang sangat saya sayang..
jatuh dia, rebahlah saya..

ada satu hari tu..
dia call saya..
dia menangis..
beban yang memberat bahunya sudah tak tertanggung lagi..
pada masa itu.. saya berlagak kuat.. tak mahu menambah sedihnya dia..
walhal.. letak sahaja panggilan tu.. menangis tak terkata..
sehari semalam berlarutan tangis ini..
bersambung pula keesokan hari..
menangis dan menangis..

maaf.. hanya itu yang diri ini  mampu tika itu..
kita jauh.. dan saya bukanlah sesiapa.. dan tidak punya apa..

maaf.

masa terus berlalu.. penuh dengan episod duka tapi ada juga cerianya..

semalam saya tak sedap hati sangat..
menguntum senyum juga tak mampu..

rupanya dia di sana sedang bergelut dengan sesuatu..
sekali lagi.. saya tak mampu untuk berbuat apa..
kali ini jarak yang memisahkan itu sudah semakin jauh..

maaf..

cuma yang mampu..
kuuntaikan doa buatmu..
moga sentiasa tabah..
dan sabar dengan ujian yang datang bertamu..

sungguh.. ujian itu tandanya Allah sayang padamu..

dan padaku.. dirimu adalah lilin..
yang terbakar sendiri tika cuba menerangi yang lain..

jasamu hanya Allah yang bisa membalasi..

terus kuat!

terus tabah kakak..

dekwa sayang kakna..



~~~

out (T__T)


1 comment:

pelangi hafyza said...

nape dgn akak wa?
moga dia tabah..=)