Monday, April 5, 2010

::LaNgKahKu::

....بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualikum semua,
kebelakangan ni, hati sering saja rasa x tenang.. macam ada yg kurang.. iya, manusia mcm kita mmg x sempurna semuanya.. tapi.. hm..*sudah2 la wa mengeluh tu..*
kadang2 mmg rasa lemah sgt, apalah agknya yg aku dah buat kat diri aku selama ni?
ya Allah.. bila difikir balik, mmg dah banyk masa yang terbuang dgn melayan palsunya indah dunia..
Alhamdulillah Allah tunjuk sikit2 jalan tu.. skrg masih bertatih utk menjadi lebih baik..

seorang sahabatku (Ellya) pernah berkata : "jadi diri sendiri.ubah diri pelan2"
dulu masa sama2 belajar di matrik terasa kuat bila Ellya ada bersama, mula tergerak nak berubah, lama..lama baru mengambil langkah.. sekarang Ellya jauh nun di Malaysia Timur.. 
'ya Allah betapa aku merindu sahabatku keranaMU ya Allah..'
aku khilaf jika aku menyalahkan takdir yg menjarakkan kami, sepatutnya aku bersyukur, dgn jauhnya kami aku mula berfikir.. orang selalu kata, bila ada dpn mata di suruh2, di asak2, ditunjuk2 kita buat x nampak, buat pekak, buat tuli.. manusia ni ego tinggi.. susah nk nmpk yg baik betul sahih tu cantik, indah..kan
(maaf tapi bkn indah definisi majoriti orang sekarang, tapi..indahnya berada dlm nikmat Islam dan Iman..indahnya Istiqomah, Indahnya mencari Redha Allah..)
xsetuju x apa, semua org ada pendapat masing2..

aku takut sebenarnya, takut tersungkur.. ya Allah kuatkan aku ya Allah..

 

doaku untuk semua..
sama2lah kita mencari Redha Allah..

maaf, mungkin bnyk kurang entri ni, dibawa perasaan sebentar..
asif semua..

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•.

2 comments:

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
hmM.. jangan salahkan apa yG dilihat, tapi salahkan bagaimana kita melihatnya..InsyaAllah, andai benar pandangan kita tentang dunia & seisinya, ketenangan pasti mGisi relung hati.. =)
TC urself

nhmnrh said...

salam.
kuatkan semangat ye sis. mcm mana sis nasihatkan Nuha, Nuha nak mcm tu jugak utk sis.
semoga sis jugak dilindungi dalam rahmat Allah, insyaAllah. :)