Monday, December 26, 2011

:: aku sebatang pen ::


....بسم الله الرحمن الرحيم
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•



jom kembali ke zaman sekolah... 
ingat lagi karangan autobiografi? ala.. yang aku sepasang kasut etc. tu..
ape dah lupa?
korang p sekolah balik la noh.~

;)

harini saya nak kita semua bayangkan yang andai kita ni adalah sebatang pen.

begini -->




dah berjaya bayangkan?

ok next..

andai kita adalah sebatang pen, tugas asasi kita adalah untuk mencoret sesuatu di lembaran kertas.. betul? 

itulah gunanya dakwat yang kita ada. betul?

semakin hari dakwat kita akan semakin tinggal sedikit. betul?

semakin hari juga hasil contengan kita pada lembaran kertas juga semakin banyak. betul?

*aih~ berapa banyak betul daa..

cont..

persoalannya.

untuk apakah dakwat kita itu dihabiskan?

nilaian kita bukan pada jenama dan rupa kita, tapi adalah pada kualiti hasil tulisan dengan dakwat kita. 
kalaupun pen cantik jenama mahal, kalau guna hanya untuk menconteng.. apalah sangat jasanya. ye idak?

~~~

dapat relate dengan diri sendiri tak?

sebenarnya lebih kurang pen jugak la diri ni..

kita punya diri kita..

dikurniakan hayat pada kita..

dan dikurniakan dunia untuk kita menanam budi dan menuai bakti..

nanti..

sang Pencipta kita akan tanya :
"apakah gunanya diri dan hayatmu pada medanmu iaitu dunia?"

jawablah.

~~~

jadi pen masih boleh di refill andai habis dakwatnya.
tapi jadi manusia hanya punya satu hanyat sahaja.

gunakanlah hayatmu sebaik2nya..

untuk perjuangan menegakkan yang hak melawan yang batil..

moga kelak kembalinya kita ke negeri akhirat dengan jawapan yang best untuk si DIA..

(^_^)

insyaAllah..

~~~

p/s : kalau tak faham entry ni boleh tanya saya di facebook ataupun di twitter saya okie :)

p/ss : first time i doodle2. huduh sikit. maap.

out!



7 comments:

apeXogamY said...

perh.. yang ni terbaik.. disebabkan dekmat jiwa seni.. dekmat faham..huhu.
aha, t dekmat ajar guna photoshop or sai tool..senang cket kakwa lukis t. :)

Saddila said...

whoaa perbandingan yang menarik . means makna dia .
pen dengan kita paham2 :)

Apik Pehe said...

huhu..apik kena tukar dakwat baru..hehe..boleh bayang tak?

cik nurussalwa said...

dekmat : ukie! :)


saddila : :)


apik : tak boleh bayang~ uhuk~

Nana Farhanah said...

faham. nice lah cara awk sampaikn :)

aRry ReNnwooD said...

huhu..pen oh pen..hehe

cemomoi said...

assalamualaikum

jenguk kawan lama... moga sihat sokmo