Wednesday, March 31, 2010

::pErTanDiNgaN bAhAn BaNtU mEnGAjaR::

بسم الله الرحمن الرحيم....
Assalamualaikum... (.^_^.)
ok.. fenat ni.. baru abes pertandingn bahan bantu mengajar (BBM).. tau x ape tu? emmmm.. BBM tu alat2 or ape2 la aktiviti yang cikgu2 designed untuk jadikan sebagai pemudah cara atau untuk menarik perhatian murid2 terhadap lessons.. paham ke? saya pon bantai je maksud tu, cari maksud yang proper x jumpe.. agk2 paham je la ye..hehe~
 
Alhamdulillah, sume berjalan lancar.. walopun uat last minit je.. siap tetido2 lagi.. lepas subuh sebelum pertandinagn baru siap sume BBM utk group kami.. huhuhu~ (teruk2..).. tapi, suke2.. fenat mmg fenat.. tp enjoy la jgk.. ade jemput bdk2 dari sekolah2 sekeliling maktab.. suke diorang dgn BBM kami.. lagi2 sape yang dtg main + buat aktiviti kat group kami dpt cenderahati + gula2.. (n_n).. suke la tu bdk2 la katekan.. hehe... hm.. kami x menang hadiah utama..tapi dapat saguhati yg berupa hamper + wang tunai.. (RM20)..hehehehe~ bley tambah duet kelas.. ('',)..

(gamba ade ag ni..tapi x amek dari kamera kawann.so ni je la antara gamba aktiviti yg ade..-jigsaw puzzle + crossword puzzle..)
ok la.. x reti nak narate panjang2.. fenat lagi pulak.. huhu~
till next time..
"jage diri, jage hati, jaga iman.."


•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•.

Tuesday, March 30, 2010

::ciNtA daRi AllAH::


Taken from : http://www.facebook.com/photo.php?pid=103889&id=100000746956289

Sunday, March 28, 2010

Mengemis Kasih (The Zikr)

Mengemis Kasih

Tuhan dulu pernah..
aku menagih simpati
kepada manusia
yang alpa jua buta
lalu terheret lah aku
dilorong gelisah
luka hati yg berdarah
kini jadi kian parah

semalam sudah sampai
kepenghujungnya
kisah seribu duka
kuharap sudah berlalu
tak ingin lagi
ku Ulangi kembali
kerak dosa yg menghiris hati

Tuhan dosaku menggunung tinggi
tapi rahmatMU melangit luas
harga selautan syukurku
hanyalah setitis nikmatMU dibumi

Tuhan.. walau taubat seribu mungkin
namun pengampunanMU
tak pernah berhenti
bila selangkah kurapat padamu
seribu langkah kau rapat padaku
 
 

Saturday, March 27, 2010

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•.TeAcHeR tRaINnEe•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•.

❀❀❀❀❀❀
hm..a little bit about me : i am a teacher-to-be insyaAllah..
so, entri serba sedikit tentang hidup saya sebagai seorang guru pelatih a.k.a bakal cikgu..
dulu mula2 masuk maktab (sekarang nama dah tuka kpd ist pendidikan guru-ipg) mmg rasa dah salah hala hidup ni.. huhu~ dulu cita-cita nak jadi doktor tp bila fikir2 balik..ngeri tengok luka kemalangn, darah, daging, tulang yg klua dari badan pesakit.. waa~ ngeri2.. so, salute students medic a.k.a bakal doc and doc2 seantero dunia..(*^ -^*)
semakin lama semakin terbina minat dgn profesyen ni.. suka pulak bila teringat orang2 keliling maktab (eg: mak cik kat kedai makan, kat koperasi, pakcik2 teksi) panggil kami "cikgu"..
dulu rasa kekok je..tapi sekarang dah biasa..
suke lagi ade..(●*∩_∩*●)
hehe~
dulu waktu jahil igt kerjaye cikgu ni tah pape je.. xde kelas kot.. huhu~
(kalo ade yg ckp mcm tu sekarang mesti terase offensive..ih3)
tapi bila pikir2 balik, ni la kerjaya yg mulia, sume org yg berjaya yg kerjayenye berkelas lebih tinggi pernah diajar oleh guru..
kami guru ni arkitek bangsa..
cikgu pegang tugas yg berat sangt, kalau generasi yg lahir tu hebat ke hancur ke, cikgu salah seorg yg berada dibelakang sume tu..hmm..berat jgk ni.. (^_^")
huhu~
hm.. ape lagi.. owh.. skrg tengh belajar linguistik, falsafah pendidikan dgn pembangunan manusia.. best2.. sume best.. (✿◠‿◠)
sangat suke ni.. doakan saye jadi cikgu yang baik ye..
(◕‿-)
lama lagi nak mengajar.. baru tahun pertama.. ade ag 3 tahun.. x sabar nak jd ticher kat sekolah..mesti comel bdk2.. nasib baek dpt sekolah rendah.. bdk sekolah menengah susah sikit nak jage.. kan? ke biase2 je? heheehe~



Dalam sebuah hadis, Rasulullah SAW bersabda, “ Sesungguhnya Allah dan Malaikat-Malaikat-Nya, para penghuni langit dan bumi, hingga semut di lubangnya dan ikan hiu, mengucapkan doa kepada pengajar kebaikan terhadap manusia. “ (kutubus Sunan HR: Tirmidzi (2685) dan Darimi(289)). 

saya xmo jdi cikgu yang datang sekolah untuk gaji semata, saya nak jadi cikgu yang bdk2 suka..yg berjaya hasilkan generasi hebat.. insyaAllah (✿◠‿◠) 


❀❀❀SAYA SUKA JADI CIKGU❀❀❀


Friday, March 26, 2010

The Zikr - Antara 2 Cinta  
Album - "Kembara Cinta"


Apa yang ada jarang disyukuri
Apa yang tiada sering dirisaukan
Nikmat yang dikecap
Baru kan terasa bila hilang
Apa yang diburu timbul rasa jemu
Bila sudah di dalam genggaman

Dunia ibarat air laut
Diminum hanya menambah haus
Nafsu bagaikan fatamorgana di padang pasir
Panas yang membahang disangka air
Dunia dan nafsu bagai bayang-bayang
Dilihat ada ditangkap hilang

Tuhan leraikanlah dunia
Yang mendiam di dalam hatiku
Kerana di situ tidakku mampu
Mengumpul dua cinta
Hanya cinta-Mu kuharap tumbuh
Dibajai bangkai dunia yang kubunuh..


suka sangat dengan nasyed ni..
yang telah menyentuh hati saya yang selalu leka..
jadi saya niat nak berkongsi dgn semua..
maaf tidak dpt sertakan dgn video nasyednya sekali..

☘☘☘EaRtH HoUr 2010☘☘☘

☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘


How? How to HELP THE EARTH! well... the answer is SIMPLE! Just switch off your lights and appliances for 60 MINUTES - JUST 1 hour on the 27th of March at 8:30pm.

Here's some more info:

In 2008, Earth Hour involved between 50 and 100 million people in 370 cities and towns around the world, including Chicago, Toronto, Copenhagen, Dublin, Atlanta and Bangkok took part.

An independent survey found that 58 per cent of people in Australian capital cities joined in by switching off their lights.

In 2009, the concept truly went global, with Earth Hour triggering people to “switch off” all over the world – from the Eiffel Tower in Paris to Times Square in New York. Millions of people in over 4,000 towns and municipalities in 88 countries took part.

2009 was also an important year for the UN climate negotiations. In December 2009, world leaders and climate negotiators gathered at UN climate talks in Copenhagen to agree to a deal to follow the Kyoto Protocol, which Australia ratified in 2007.

FOR MORE INFO:
http://www.earthhour.org.au/

HOPE YOU SUPPORT THE EARTH
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘

Thursday, March 25, 2010

::SeDiH hAti iNi sAhAbAt2kU: Aku sEdAr, hIdAyAh MiLiK-MU ya ALLAH::


gambar hiasan

sejak 2 menjak ni saya selalu pergi melawat kawan2 lama di alam maya ni..
(tQ ALLAH 4 the gift of technology; dapat jejak kasih dgn kawan2 lama)
hmm..macam mana nak olah bagi x menyinggung sesiapa..

sebagai seorang kawan, tersentak dan sedih tengok sesetengah kawan yang dah lain..
hmm..lain mcm mana? saya sedih, ada yang nampak mcm sudah hanyut dalam arus keindahan dan keseronokan dunia..

saya sedar, Hidayah tu milik Allah sepenuhnya.. 
Sesungguhnya Engkau (Wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa Yang Engkau kasihi (supaya ia menerima Islam), tetapi Allah jualah Yang berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa Yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan Dia lah jua Yang lebih mengetahui akan orang-orang Yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayah petunjuk (kepada memeluk Islam). (Al Qashas:56)
saya hanya mampu mendoakan dari jauh..
bayangkan teman2 yg kita sayang.. hmm..

"ya Allah sesungguhnya aku sayang akan teman2ku kerna-MU ya Allah..tunjukkan kami jln yg lurus yg Engkau redhai, jauhkan kami dari kecintaan dunia.. Ya Allah Tuhan yg Maha Pemberi kurnia, kurniakanlah buat kami Hidayah dari sisi-Mu, payungilah setiap nafas kami dgn Rahmat-MU ya Allah.. kekalkan ukhwah kami dalam Redha-MU..amin..."

saya faham.. bukan senang untuk menjaga hati agar tidak diconteng dgn noda dunia..
Alhamdulillah Allah sentuh hati saya untuk mencari dan mendamba Rahmat dan Redha-NYA...
saya sendiri masih bertatih untuk benar2 mengenal Allah dan Islam..
 saya berharap agr tidak tersungkur di sepanjang perjalanan saya sebagai hamba di bumi Allah ini..begitu juga buat teman2 yang lain..
InsyaAllah...

 gambar hiasan


::pEndAmBa::

Tuesday, March 23, 2010

❤LoVe : MovInG oN aNd tO gEt oVeR iT?❤


❤❤❤ 
-MovInG oN aNd tO gEt oVeR iT-
ini mmg biase jadi masalah bagi org yang baru nak belajar tinggalkan cinta yg sebagaimana di sebut dlm post dibawah, pernah x korang terfikir macam ni?
saya pernah berfikir macam tu..

kawan2 pon selalu tanya pada saya:
 "wa, aku xleh lupe dia wa..macam mane?"
"macam mane kau buat wa?"

dan saya jawab:
"mmg susah nak move on aku faham, pernah rase dah..try la boleh..mesti boleh!"

sebenarnye..
jawapan dan caranya mudah saje..
Kena belajar mencintai yg Maha Besar terlebih dahulu..
bila kita sedar yg satu ni..nak teringt kat si dia pon kita rase malu dan hina..cubalah kita buka mata kite..layak ke seorang manusia tu menerima perhatian dan ingatan yg lebih berbanding Pencipta kita?
ada yg menangis sampai bengkak2 mata..tau x yang tangisan tu adalah tangisan yg dilaknat..
air mata seorg hamba itu boleh menjadi penyelamat kita api neraka (dgn Rahmat Allah)..tapi bukan air mata cinta yang begini..
renungkan:

"Nabi Muhammad S.A.W telah bersabda, barang siapa yang menangis kerana takut kepada Allah S.W.T, maka Allah mengharamkan matanya itu ke neraka"
agk2 kalau nangis pasal cinta boleh bantu kita x?
saya fikir TIDAK!


jadi para sahabat, rakan, dan teman sekalian..apakah pilihan kita?
betulkah susah nak move on and get over him or her?
pilihan tu ada dalam tangan kita masing2..pandai2lah..

tambahan:

saya sedih tengok kawan2 yang clash sana sini..rasa dunia dah berakhir..xlah kawan2ku..itu sebenarnya peluang Allah nak bagi pada kita untuk kembali dekat dengan-NYA.. daripada menangisi perhubungn kita yg sudah putus ditengah jalan tu, lagi afdal kalau kite bersyukur.. kalau kita reflect balik, x ke makin kurang dosa kita kalau x bercinta? kurang buang masa..kurang buang duit..kurang buat benda sia2.. buka mata dan minda kita luas2.. hikmah yang terselindung tu lebih bernilai..ianya HIDAYAH..ambil la peluang ni untuk berubah kepada yang lebih baik insyaAllah..

❤❤❤

p/s: jadilah kita pendamba cinta Illahi.. bkn cinta manusia..

Monday, March 22, 2010

❤❥ CiNtA n CoUpLe ❤❥


perhatian: "apa makna cinta pada korg?"
penah x korg bercinta?
meh sini nak crita sikit pasal bab cinta ni..

dah macam jd culture skrg ni utk bdk2 remaja skrg bercinta and couple..boleh ke sebenarnye?
agak2 korang?
personally, saya x setuju..bukan nak kata salah sepenuhnya..cuma x sesuai..saya yang cakap ni pon penah terjebak dlm budaya ni..dan skrg bila dah reflect balik rase mcm buang masa je..itulah, saya xckp yg siapa2 yg terbabit tu salah, mungkin tak tahu kan..?

hmm..
sedikit dari pengalaman peribadi + dgn cerita dan luahan kawan2 saya fikir usia remaja ni x sesuai untuk menanggung cinta yg macam ni.. usia yg org kate fragile..rapuh..senang je nak berada dlm mood jiwa kacau..
cube kite fikir ape sebenarnye yg seorg remaje kene buat?
for me, it is simple : seorang remaje itu perlu belajar..this is our time to gather as much knowledge as we can..as for love ❤..belajar la ape itu cinta.. mase ni utk belajar saje..bkn utk dipraktikkan dalam couple..sebab tu ramai yang patah hati, dah berlawan dgn nature seorg remaja.. dari banyk2 couple yg ade, banyak mane yg kekal cube bagitahu..ada pula yg couple berkali2..xrase itu membuang mase?

cinta kita ni, kita kena tau hak sapa sebenarnye..kena tau mcm mane nak salurkan rasa cinta tu.. jgn sampai tersungkur dalam lembah cinta dunia yg palsu..
betul?
pemilik cinta kita yg utama hanyalah Allah..tiada lain selain Dia..
selepas itu utk ibu bapa kita..
ahli keluarga..
sahabat2 kita..
then, baru datang cinta2 lain..
 

katakan kita bercinta, bercouple..dan cinta kita tu putus ditengah jalan..sanggupkah kita mempersembahkan hati yg penah dihuni lelaki lain untuk seorang bernama 'suami'? bayangkan perkongsian rasa yg haknya milik suami sudah diluahkan pada org lain..malu..
bagaimana pula jika suami kita kelak mempunyai kisah silam bercinta? x cemburukah kita nanti? ada perempuan lain yg pernah mengusik hati suami kita..

sesalan itu..saya rasa..oleh itu, utk yg x pernah lagi bercinta, cubalah untuk mengelak dari menyalurkan rasa cinta tu pada yg x berhak..
sebagai seorang islam, muslimin jg muslimah..
peganglah janji Allah..
 
Di dalam surah an-Nur ayat 26, Allah s.w.t. berfirman maksudnya: "Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik....." 
kalau ada yg pernah terpesong tu, marilah sama2 kita bertaubat..kembali kepada fitrah kita.. masih belum terlambat kerna Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

jadi, sahabat, teman, rakan, kawan, kenalan sekalian.. Renung-Renungkanlah..

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
 


Sunday, March 21, 2010

❤❤❤iMpaAn dAn ciTA-ciTa❤❤❤

❤❤❤
"Bercakap tentang impian dan cita-cita..dugaan dan cabaran itu pakejnya"
 

-KISAH AKU-

Dulu time zaman skola rendah, dalam otak egt nak seronok je.. pegi skola pon egt enjoy je..budak2 la katekan, tahu ape lagi kalau x main je.. pastu, bile nak dekat UPSR boleh pulak tanam cite2 nak 5A..haha..mimpi la tu..

'tanpa usaha tiada jaya'

then, dgn 3A2B aku pon melangkah ke alam skola menengah..skola dekat2 rumah je, kawan2 masuk asrama..tengok je la..(main lagi..pdn muke)..^_^
time baru2 masuk skola menengah, dok pening2 lalat lagi..bak kate org mencari diri..(ececeh..) nak main2 ase diri dah tue, tp nak study malas..tapi, bile PMR makin dekat, pelan2 terpikir mase depan.. walopon cite2 masih samar..sedar education tu penting.. akhirnya, dengah kasih Allah dapat jgk 7A1B..walopon x straight A..Alhmdulillah..❤

'sedikit kesedaran memangkin perubahan'

dgn result 7A itulah aku ditawarkan skola berasrama penoh MRSM..huh, cam xcaye je..dah la pemalas..ih3..
❤tapi.. tu lah RAHMAT Allah..Alhamdulillah❤
cabarannye adlh nak adapt pada thun pertama kat asrama..mmg susah, dgn homesick n tekanan belajar..susah nak tahan..nasib baik Allah kurniakan teman2 yg membantu..tahun kedua (ting.5) aku tempuh dgn jiwa yg lebih kental..walopon x secemerlang mana, 5A1 4B3 hasil dari SPM membawa perubahan besar dalam hidup aku..

'kegagalan bukan musibah tetapi nikmat'

berkat doa dan kasih Allah, selepas SPM banyak tawaran yg datang..
-Matrikulasi-Medic Mesir-UPM-Ist.Pendidikan Guru-
(Medic Mesir dan UPM dibiar sepi)
Awalnya langkah ku atur ke Kolej Martikulasi.. masaku disana padat dengan kenangan dan pengalaman yg boleh dijadikan pedoman..namun, perjuanganku di matrik x lama..cuma utk 2 bulah lebih..
Akhirnya, tawaran Kementrian Pelajaran Malaysia (KPM) untuk membuat ijazah pendidikan TESOL-Teaching English to Speaker of Other Language- aku terima..keputusan yg aku buat agk pahit kerana perasaan sayangkan matrik yg menebal..tetapi pemilihan ini adalah selepas aku yakin akan petunjuk yg kupinta dari Allah..
dengan tajaan penuh dari KPM Alhamdulillah aku sudah berada di tahun pertama pengajianku; setelah ku tempuh program persediaan selama 1 1/2 tahun..
dan, insyaAllah impianku untuk melanjutkan pekajaran di negara org bakal tercapai..KPM menaja untuk pengajian ku disempurnakan di New Zealand; 2011-2012..insyaAllah..

'Alhamdulillah atas kurniaan-MU ya ALLAH'
                                                                                                                                                                     

bila direnungkan kembali, aku berasa amat bertuah.. ada yg aku mahu tapi x dapat..tp itulah nikmat yg paling berharga sekali.. 

Allah sebutkan dalam Alquran yang mafhumnya berbunyi ''....Tetapi boleh jdi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, & boleh jadi kamu menyukai ...sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak.." [2:216]

aku bersyukur dengan RAHMAT-MU ya ALLAH..
sesungguhnya KAU yg Maha Mengetahui..Maha Pengasih lagi Penyayang..
Kau Redhailah dan kuatkanlah aku di Jalan-Mu ya Tuhan..
Amin~
❤❤❤

Saturday, March 20, 2010

❤hOpE❤

✿✿✿
This topic just crossed by mind..
but I don't know exactly what to write..
hmm...
HOPE: a feeling of desire for something and confidence in the possibility of its fulfilment..
and its phonetic sign is  /həʊp/

people say and I believe that we need hope in our life in order to make full of it.
personally with hope, I have the courage to chase my dream..
we need to seek for hope when we are feeling down..when life gets hard and everything seems to go wrong..
sebab tu la harapan tu perlu, bile kesusahan datang dan kite percaya dgn adanya harapan..insyaAllah kite akan kuat menempuh semua tu..
   
 so, I wish here that everyone can find hope for yourself..be strong in life..face every challenges that may encounter with a full faith to Allah..
for me, it is enough to hope for only RAHMAT and REDHA Allah..
InsyaAllah semuanya akan baik2 sahaja..

✿✿✿

Tuesday, March 9, 2010

Sunday, March 7, 2010

::Kau bagai Cahaya- Saujana::

 (intro)
sedingin embunan dedaun kehijauan...
sesegar ingatan kenangan kisah silam..
kita seiringan bersatu dan berjuang..
meniti titian persahabatan..

kau hadir bawa cahaya..
terangi hatiku..teman..
saling memerlukan..
dan mengharapkan..
tangis gembira..saat bahagia..
moga kan kekal, menuju ke syurga..
kerana Tuhan..
kita ditemukan..andai terpisah..
itu ketentuan..

(ulang intro)

sengketa dan kesilapan..itulahlah fitrahnya insan..
kata dan teguran..
itulah pedoman..
tangis gembira..saat bahagia..
moga kan kekal, menuju ke syurga..
kerana Tuhan..
kita ditemukan..andai terpisah..
itu ketentuan..

::Ibu::

Nabi Muhammad S.A.W bersabda:

" Ada 4 di pandang sebagai ibu ", iaitu :

1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN.

2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.

3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.

4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR

::DIA lebih tahu::

Mmg satu kebenaran yg x dpt disangkal hati tp sering di tepis akal..
khilaf manusia yg sering alpa..menyangka ujian adalah satu bebanan..
kehendak yg tidak tertunai adalah satu musibah..
tidak!! bukan begitu..
sebagai insan yg berilmu, yg sedar akan kekuasan DIA yg Maha Mengetahui...
ujian itu tarbiah.. mendidik kita tentang hidup.. ujian jga adalah satu jalan penghapusan dosa..
ingat juga..ujian bukan hanya dtg dalam bentuk kesusahan..kesenangan juga adalah ujian...



insan lemah itulah manusia..
aku jga insan yg lemah..yg sering alpa dan leka dgn dunia..
Alhamdulillah aku punya teman2 yg sering mengingati yg mengambil berat ttg diriku..
ujian dalam hidupku hanya Allah yg tahu.. puas sudah ku tangisi.. sampaikan kadangkala aku berputus harapan.. tapi aku sedar, janjiNYA yg satu.. RahmatNYA sentiasa ada untuk hamba2NYA yg kembali dan berharap kpdNYA..
aku mendamdakan kasih ILLAHI.. aku menginginkan RahmatNYA sentiasa bersamaku.. namun, aku hnya insan hina yg masih meraba dalam terang..yg masih merangkak dalam hidup.. hamba kerdil yg banyak dosanya.. aku memohon doa semua agr aku mampu menongkah arus hidup ini.. lahirnya aku kedunia sebagai aku yg ada pada hari ini adalah ketentuan yg Esa.. aku percaya dan yakin pada adanya.. atas dasar ini, sering kupujuk hati yg berduka dan bersedih..yg sering mengintai putus asa agar tenang dan Redha..
banyak yg perlu aku tempuh..tp ini semua pengajaran yg x ternilai dari Maha Pencipta..

"Ya Allah, pandulah hidupku agar sentiasa berada di landasan Cinta dan Kasih kpd MU.. jauhkan aku dari kecintaan dunia yg merangkap jiwa manusia.. Allah tuhanku, kau kuatkanlah imanku.. kuatkanlah pegangan ku.. hantarkan pembimbing buatku..sebagai contoh dan tempatku merujuk dan mengadu.. Ya Tuhan, berkatilah hambaMU ini.. dekatkanlah aku dengan RahmatMu..di Dunia fanaMu dan juga di Akhirat kelak.. Amin.."

Friday, March 5, 2010

::sAlaM uKhwAh::

SalAM seMua,

This site is not meant to be a serious and facts full site.. many more are about to come.. some sharing of new knowledge and experiences.. things that I might encounter everyday.. some useful ones i'll share them here with everyone.. hope that all of it could be a guide or at least a leisure reading for all..

I am a new blogger but I hope to be a great one..

Assalamualaikum...

Thursday, March 4, 2010






I asked for Strengh...
and ALLAH gave me difficulties to make me strong.

 I asked for Wisdom...
and ALLAH gave me problems to solve.

I asked for Courage...
and ALLAH gave me obstacle to overcome.

I asked for Love...
and ALLAH gave me troubled people to help.

I asked for Favors...
and ALLAH gave me opportunities.

"Maybe I received nothing I wanted...
But I received everything I needed."