Tuesday, March 23, 2010

❤LoVe : MovInG oN aNd tO gEt oVeR iT?❤


❤❤❤ 
-MovInG oN aNd tO gEt oVeR iT-
ini mmg biase jadi masalah bagi org yang baru nak belajar tinggalkan cinta yg sebagaimana di sebut dlm post dibawah, pernah x korang terfikir macam ni?
saya pernah berfikir macam tu..

kawan2 pon selalu tanya pada saya:
 "wa, aku xleh lupe dia wa..macam mane?"
"macam mane kau buat wa?"

dan saya jawab:
"mmg susah nak move on aku faham, pernah rase dah..try la boleh..mesti boleh!"

sebenarnye..
jawapan dan caranya mudah saje..
Kena belajar mencintai yg Maha Besar terlebih dahulu..
bila kita sedar yg satu ni..nak teringt kat si dia pon kita rase malu dan hina..cubalah kita buka mata kite..layak ke seorang manusia tu menerima perhatian dan ingatan yg lebih berbanding Pencipta kita?
ada yg menangis sampai bengkak2 mata..tau x yang tangisan tu adalah tangisan yg dilaknat..
air mata seorg hamba itu boleh menjadi penyelamat kita api neraka (dgn Rahmat Allah)..tapi bukan air mata cinta yang begini..
renungkan:

"Nabi Muhammad S.A.W telah bersabda, barang siapa yang menangis kerana takut kepada Allah S.W.T, maka Allah mengharamkan matanya itu ke neraka"
agk2 kalau nangis pasal cinta boleh bantu kita x?
saya fikir TIDAK!


jadi para sahabat, rakan, dan teman sekalian..apakah pilihan kita?
betulkah susah nak move on and get over him or her?
pilihan tu ada dalam tangan kita masing2..pandai2lah..

tambahan:

saya sedih tengok kawan2 yang clash sana sini..rasa dunia dah berakhir..xlah kawan2ku..itu sebenarnya peluang Allah nak bagi pada kita untuk kembali dekat dengan-NYA.. daripada menangisi perhubungn kita yg sudah putus ditengah jalan tu, lagi afdal kalau kite bersyukur.. kalau kita reflect balik, x ke makin kurang dosa kita kalau x bercinta? kurang buang masa..kurang buang duit..kurang buat benda sia2.. buka mata dan minda kita luas2.. hikmah yang terselindung tu lebih bernilai..ianya HIDAYAH..ambil la peluang ni untuk berubah kepada yang lebih baik insyaAllah..

❤❤❤

p/s: jadilah kita pendamba cinta Illahi.. bkn cinta manusia..

1 comment:

hairul nabahah said...

assalam..saye suke sgt yg ni..<3<3<3
sgt bergune dear..like it:)))