Thursday, March 25, 2010

::SeDiH hAti iNi sAhAbAt2kU: Aku sEdAr, hIdAyAh MiLiK-MU ya ALLAH::


gambar hiasan

sejak 2 menjak ni saya selalu pergi melawat kawan2 lama di alam maya ni..
(tQ ALLAH 4 the gift of technology; dapat jejak kasih dgn kawan2 lama)
hmm..macam mana nak olah bagi x menyinggung sesiapa..

sebagai seorang kawan, tersentak dan sedih tengok sesetengah kawan yang dah lain..
hmm..lain mcm mana? saya sedih, ada yang nampak mcm sudah hanyut dalam arus keindahan dan keseronokan dunia..

saya sedar, Hidayah tu milik Allah sepenuhnya.. 
Sesungguhnya Engkau (Wahai Muhammad) tidak berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa Yang Engkau kasihi (supaya ia menerima Islam), tetapi Allah jualah Yang berkuasa memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa Yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan Dia lah jua Yang lebih mengetahui akan orang-orang Yang (ada persediaan untuk) mendapat hidayah petunjuk (kepada memeluk Islam). (Al Qashas:56)
saya hanya mampu mendoakan dari jauh..
bayangkan teman2 yg kita sayang.. hmm..

"ya Allah sesungguhnya aku sayang akan teman2ku kerna-MU ya Allah..tunjukkan kami jln yg lurus yg Engkau redhai, jauhkan kami dari kecintaan dunia.. Ya Allah Tuhan yg Maha Pemberi kurnia, kurniakanlah buat kami Hidayah dari sisi-Mu, payungilah setiap nafas kami dgn Rahmat-MU ya Allah.. kekalkan ukhwah kami dalam Redha-MU..amin..."

saya faham.. bukan senang untuk menjaga hati agar tidak diconteng dgn noda dunia..
Alhamdulillah Allah sentuh hati saya untuk mencari dan mendamba Rahmat dan Redha-NYA...
saya sendiri masih bertatih untuk benar2 mengenal Allah dan Islam..
 saya berharap agr tidak tersungkur di sepanjang perjalanan saya sebagai hamba di bumi Allah ini..begitu juga buat teman2 yang lain..
InsyaAllah...

 gambar hiasan


1 comment:

Gadis H said...

semoga doamu termakbul.... Amin... ^_^