Wednesday, June 2, 2010

::EntRi meMujUk hAti::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•

aiii sume.. feeling a bit sad and lost lately.. tatau nape neh.. hope everything will turn up to be well and better soon.. insyaAllah.. erm.. hah.. kat institut bru abes sambutan hr guru.. best2.. mcm2 aktiviti.. n i like nasyid the best..  (kim, akk tulih kat blog ag neh.. best la persembahan akhir tu.. no worries k..caye la akk ckp neh.hehe.) 

huhu.. k, now, ke isi entri kali ni.. 'MEMUJUK HATI' .. sy sedih ni.. siyus sedih.. tanpa sebab????? 
hm... mesti la ade sebab eh.. insyaAllah sume baek2 neh..

dulu waktu dok kat matrik ade la dpt 1 artikel ni, dr pensyarah kimia.. bley la kot kongsi kat sini.. ase mesti ramai yg dah bace.. tp, xpe la..nk kongsi sambil2 memujuk hati sendiri.. 


IN THE NAME OF ALLAH S.W.T THE MOST GRACIOUS AND THE MOST MERCIFUL

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang seperti sia-sia.. Allah tahu betapa keras engkau sudah berusaha..

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih pedih.. Allah sudah menghitung air matamu..

Jika kau fikir yan g hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu sahaja.. Allah sedang menunggu bersama-samamu..

Ketika kamu merasa sendiri dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk bersamamu.. Allah sentiasa berada disampingmu..

Ketika kau fikir bahawa kau sudah berusaha sesungguhnya, dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi.. Allah mempunyai jawapannya..

Ketika segalanya menjadi sesuatu yang tidak masuk akal dan kau merasa tertekan.. Allah bersamamu untuk menenangkanmu..

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan.. sebenarnya Allah sedang berbisik kepadamu..

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur.. Allah telahpun merahmatimu..

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi rasa takjub.. Allah akan tersenyum kepadamu..

Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digapai.. Allah sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu..

Oleh itu ingatlah bahawa dimanapun kau, atau kemanapun engkau berada.. Allah akan mengetahui dan sentiasa berada disampingmu..


Allah kan ada.. =)

p/s : esok insyaAllah result exam kua.. takut n isau n nebes n macam2 ase lagi la.. huhu~ mintak sesape yg bace nota kaki ni tolong doakan sy lulus ea.. masyeh sume.. (◕‿◕✿)

9 comments:

fArhAnA said...

insyaAllah mumtaz :)

MEIRA n' WIENA said...

insyAllah, Allah ader tok kiter :)

Anonymous said...

salam. cikgu wawa. nape cdih . saye pun pernah dpt msj tu dr junior. sweet sgt .cikgu wawa kuat . insyaallah blh sabar.

manna_salwa said...

farhana :
insyaAllah.. syukran jazilan.. =)

meira wiena :
Allah ade.. =)

cikgu tina :
insyaAllah.. terima kasih cikgu tina ye.. =)

cemomoi said...

berbisik le kepada Allah Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui

ummu said...

salam sis Wawa
ayat ni pun saya dapat masa kat matrik dulu
Allah ada dekat sangat ngan kita
Allah sayang sangat kan kita
sebab tu
ia beri kita rasa sedih sikit
supaya kta tak sedih banyak
di sana nanti..
moga kesedihan sis kan sembuh...

shameel Iskandar said...

Allah tak pernha lupakan kita, cuma kita yang sering lupakannya.
Allah selalu dekat dgn kita. Cuma kita yang sering menjauhi diri dari-Nya.

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
result da kuar kan sis..
s0 cam ner? mesti lulus kan =)
hanya pada-Nya kita berserah..mem0hon

manna_salwa said...

cemomoi :
true.. =)

ummu :
salam, terima kasih singgah ye..
ye.. Allah selalu dekat dgn kita.. =)

shameel :
Allah sesalu ada kan..

senpai :
salam kembali senpai..
Alhamdulillah lulus.. =)
betul tu, hanya pada-NYA