Thursday, June 21, 2012

SEDANG MENCUBA..


....بسم الله الرحمن الرحيم
-السلام عليكم- 
•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸

"redha itu bukan hanya dengan menerima apa yang berlaku, tetapi redha itu adalah, menerima setiap apa yang berlaku dengan berpuas hati dan positif yang pasti ada hikmah yang terbaik disebaliknya"


bila diuji kita senang nak rasa lemah, senang je nak rasa sesak di dada.. mulalah, air mata ikut bercucuran jatuh dan hati mula rasa tak senang..


waktu ni lah inche syaitan dengan aktifnya mencucuk-cucuk.. benda yang nampak tak logik pun boleh dilogikkan oleh inche syaitan beserta bala tenteranya.. ih3..


dan sekarang sebenarnya, saya sedang merasakan yang diri sangat diuji, trust me, menangis tu dah macam pelengkap kehidupan dah.. nak senyum pun kena paksa diri.. lagi-lagi depan budak-budak kat sekolah tu.. kesian diorang dapat cikgu yang muka tegang and bosan ni.. huhuk.. and hari-hari duk psycho diri sendiri:


"wawa, senyum!"
"senyum wa!"
"senyum!"


pathetic.


but then, inilah ujian yang bakal menguji sejauh mana saya sudah faham dan hadam maksud REDHA.. benarkah saya ini REDHA, atau sebenarnya saya ni main REDAH je.. huhuk.


=.="


sekarang sudah tiba masanya untuk Allah uji tahap REDHA saya.. dan saya sangat positif yang dengan izin Allah saya pasti mampu untuk melalui ujian ini dengan jayanya.. insyaAllah..


dan, hari-hari yang mendatang akan dihujani dengan ujian-ujian dari aspek lain pulak..


saya percaya yang Allah menguji untuk menutup lompong kekurangan dalam diri kita.. Allah uji kesabaran kita, Allah uji ketabahan kita, Allah uji kebergantungan kita pada-NYA, dan lain-lain.. Allah akan terus menguji, hingga seluruh kekurangan kita, dapat kita atasi.. dan kelak, bila kita kembali pada-NYA, kita adalah suci dari noda..


kuncinya adalah KEIMANAN..


redha itu sendiri adalah menifestasi iman.


so, kuat! kuat!


percayalah dengan rahmat-NYA..


:)





sekian.



3 comments:

Dba Dealova said...

semoga terus tabah.chill ya :)

izyantyPersonalTaste said...

me to dlm situasi yg sama, sedang belajar utk redha :)harap dihujung itu ada kemanisan insyaallah..

Puan Nurussalwa said...

dba : insyaAllah pasti :)

izyanty: pasti. kuat2! :)