Saturday, January 14, 2012

:: KEBAIKAN BERCINTA ::

....بسم الله الرحمن الرحيم 
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•


orang dok berusaha nak kata yang bercinta tu tak molek..
lagi-lagi kalau yang masih belajar..
yang saya ni? nak promote pulak supaya kita semua ni bercinta..
#apekes?

sorry banyak la ye..
bercinta mengikut definisi & cara anak muda sekarang memang tak ade pekdahnye.. yang ada hanya padah je..


jadi apa yang saya nak sampaikan dengan tajuk KEBAIKAN BERCINTA ni?


entahlah kan.. kalau nak tahu kena baca la.


~~~




bercinta itu baik andai ia membawa kebaikan :)


maksudnya?


kebaikan pada diri sendiri, pada keluarga, pada masyarakat, pada negara, dan yang paling penting pada AGAMA :)


pada diri sendiri -->
- maksudnya, dari seorang yang malas kepada seorang yang rajin.. dari seorang pemarah kepada seorang penyabar.. dari seorang perokok kepada seorang yang tidak merokok.. dari seorang yang ingkar kepada seorang yang patuh (pada suruhan ALLAh swt).. dsb.


pada keluarga -->
- maksudnya, dari seorang anak yang nakal kepada anak yang baik.. dari seorang kakak/abang yang dingin kepada seorang yang peramah dan pemurah.. dari seorang adik yang mengada-ngada kepada seorang adik yang bertanggungjawab.. dsb.


pada masyarakat -->
- dari seorang yang tak pernah menyumbang apa-apa kebaikan kepada masyarakat kepada seorang yang rajin menanam bakti dan memberi budi.. dsb.


pada negara -->
- menjadikan diri seorang yang menjadi penyumbang kepada pembangunan negara.. dsb.


pada AGAMA -->
- membantu menegakkan syiar islam pada diri sendiri, keluarga, masyarakat dan negara..


dan ini semua hanya dapat dikecapi dengan rasa cinta.. yep CINTA.


iaitu --->


CINTA PADA ALLAH SWT.. 
dan... 
CINTA-CINTA selainNYA yang HANYA kerana ALLAH SWT..


~~~





fitrah cinta itu suci, seharusnya juga menyucikan.. bukan mengotori.. dan juga bukan membawa fitnah pada diri..


:)


selamat bercinta semua!


moga Allah redha.





out!



5 comments:

mujahidah1413h said...

^_^ jom bercinta dengan DIA.. insyaALLAH.. may ALLAH bless

Pengembara said...

Mcm jwb soklan PMR la plak....;)

Eein Azryn said...

bercinta kerana Allah barulah membawa kebaikan. ^__^

Faizal Ismail said...

Cinta itu fitrah ....
sbb cinta ada matlamat iaitu untuk kesyurga .
tp couple itu salah , kerana sekadar bersuka-suka .

Aesya Zealous said...

setuju sgt :)