Sunday, March 7, 2010

::DIA lebih tahu::

Mmg satu kebenaran yg x dpt disangkal hati tp sering di tepis akal..
khilaf manusia yg sering alpa..menyangka ujian adalah satu bebanan..
kehendak yg tidak tertunai adalah satu musibah..
tidak!! bukan begitu..
sebagai insan yg berilmu, yg sedar akan kekuasan DIA yg Maha Mengetahui...
ujian itu tarbiah.. mendidik kita tentang hidup.. ujian jga adalah satu jalan penghapusan dosa..
ingat juga..ujian bukan hanya dtg dalam bentuk kesusahan..kesenangan juga adalah ujian...



insan lemah itulah manusia..
aku jga insan yg lemah..yg sering alpa dan leka dgn dunia..
Alhamdulillah aku punya teman2 yg sering mengingati yg mengambil berat ttg diriku..
ujian dalam hidupku hanya Allah yg tahu.. puas sudah ku tangisi.. sampaikan kadangkala aku berputus harapan.. tapi aku sedar, janjiNYA yg satu.. RahmatNYA sentiasa ada untuk hamba2NYA yg kembali dan berharap kpdNYA..
aku mendamdakan kasih ILLAHI.. aku menginginkan RahmatNYA sentiasa bersamaku.. namun, aku hnya insan hina yg masih meraba dalam terang..yg masih merangkak dalam hidup.. hamba kerdil yg banyak dosanya.. aku memohon doa semua agr aku mampu menongkah arus hidup ini.. lahirnya aku kedunia sebagai aku yg ada pada hari ini adalah ketentuan yg Esa.. aku percaya dan yakin pada adanya.. atas dasar ini, sering kupujuk hati yg berduka dan bersedih..yg sering mengintai putus asa agar tenang dan Redha..
banyak yg perlu aku tempuh..tp ini semua pengajaran yg x ternilai dari Maha Pencipta..

"Ya Allah, pandulah hidupku agar sentiasa berada di landasan Cinta dan Kasih kpd MU.. jauhkan aku dari kecintaan dunia yg merangkap jiwa manusia.. Allah tuhanku, kau kuatkanlah imanku.. kuatkanlah pegangan ku.. hantarkan pembimbing buatku..sebagai contoh dan tempatku merujuk dan mengadu.. Ya Tuhan, berkatilah hambaMU ini.. dekatkanlah aku dengan RahmatMu..di Dunia fanaMu dan juga di Akhirat kelak.. Amin.."

No comments: